V dnešnom online svete je prakticky nemožné konkurovať bez kvalitnej optimalizácie stránky pre internetové vyhľadávače. Konkurencia má totiž zastúpenie v počte „len“ cca 200 000 aktuálne funkčných slovenských webov. Ako teda dostať do povedomia internetových užívateľov práve našu stránku?
Predovšetkým jediným efektívnym spôsobom, a to formou SEO (Search Engine Optimization). V slovenčine preložená ako optimalizácia pre vyhľadávače, respektíve optimalizáciou stránky pre internetové vyhľadávače ako Google, Seznam, Bing apod.
Nejde však o jednoduchý proces, nakoľko vyhľadávače typu Google vyhodnocujú weby na základe množstva faktorov, podľa ktorých sa určí ich poradie pri vyhľadávaní. A samozrejme čím je odkaz na web umiestnený vyššie, tým je vyššia pravdepodobnosť, že na neho bežní užívatelia kliknú. Pod relevantnosť a celkové umiestnenie danej stránky vo vyhľadávači sa podpisujú takisto seo texty.
Kvalitný obsah stránky tak musí zahŕňať text, respektíve články, do akých sa vsunie konkrétny výraz. Pokiaľ je text napísaný zaujímavo a kvalitne a obsahuje daný výraz, vyhľadávač ho určí za relevantný a podsunie ho na popredné miesto. To znamená, že ak užívateľ do vyhľadávača zadá napríklad výraz športový bicykel, vyhľadávací robot mu podsunie odkazy na weby, v akých sa toto kľúčové slovo nachádza.
Využitie seo textov môže mať takisto externý princíp, čo znamená, že na vašu stránku sa môže užívateľ dostať cez externý internetový magazín alebo iný web.
A to tak, že číta napríklad magazín zaoberajúci sa cyklistikou a športom alebo prehliada web so zaujímavými článkami, pričom tieto články budú vo svojom obsahu zahŕňať kľúčové slovo, ktoré čitateľa presmeruje priamo na váš web.
- Samozrejme len v prípade, pokiaľ na toto kľúčové slovo čitateľ klikne, čo je dosť pravdepodobné, nakoľko konkrétny výraz alebo slovné spojenie bude označené tučným a výrazným písmom.