K súčasným formám zviditeľnenia, respektíve k rôznym druhom reklamy sa v súčasnosti používa internet. A vieme, že v nemalej miere, nakoľko ide o novodobý a efektívny nástroj, ako osloviť a získať čo najviac potenciálnych záujemcov, z ktorých sa môžu stať zákazníci, a to dokonca pravidelní. Internetový marketing je preto v dnešnej dobe veľmi známou plochou nielen pre komerčných obrov, ale takisto pre začínajúcich alebo menších podnikateľov, v neposlednom rade tiež pre bežných užívateľov, ktorí sa týmto smerom dostanú k požadovaným službám alebo produktom.
Aké výhody a efektívne stránky prináša internetová reklama?
- Kvalitnejšie cielenie na konkrétnu skupinu užívateľov, ktorí majú najväčší potenciál stať sa zákazníkmi, respektíve záujemcami danej témy, služieb alebo tovaru, aký ponúkate.
- Pomocou meracích nástrojov sa dá takisto zistiť potenciál vytvorenej reklamy a to, do akej miery bude efektívna.
- Následne je možné pripravovanú reklamu detailne prispôsobiť.
- Na rozdiel od starnúcich masmédií ako TV, tlač, rádio,… je reklama na internete nielen čerstvejšia, ale paradoxne tiež cenovo prístupnejšia.
SEO alebo search engine optimization sa radí asi k najznámejším procesom úspešného zviditeľnenia v online prostredí, takisto z hľadiska dosiahnutia rastúcej návštevnosti a požadovaných konverzií.
Snahou SEO je predovšetkým dosiahnuť organickým spôsobom vyššie umiestnenie vašej stránky a služieb vo výsledkoch internetových vyhľadávačov. Z toho pramení kvalitná viditeľnosť a zvýšená pravdepodobnosť, že sa užívateľ na základe hľadaných výrazov oboznámi práve s vami. Za viditeľné umiestnenie vo vyhľadávačoch (napr. Google, Seznam, Yahoo,..) sa na rozdiel od iných reklám neplatí, konkrétnejšie ide o organické zviditeľnenie a nie platenú reklamu.
- Podstatné nástroje zahŕňa takisto SEM alebo Search Engine Marketing, ktorý má za úlohu meniť potenciálnych záujemcov na priamych zákazníkov.